System Informacji o Salach

SYSTEM INFORMACJI o SALACH
(system rezerwacji sal)

 

System Informacji o Salach (skrót: SIS) to nowoczesne i prestiżowe rozwiązanie dedykowane dla dużych firm, hoteli, uczelni, centrów konferencyjnych, a także urzędów.
SIS to więcej niż system rezerwacji sal - umożliwia dostarczanie multimedialnej, wszechstronnej informacji do monitorów umieszczonych przy salach konferencyjnych lub innych, ważnych punktów obiektu.

SIS to nasz autorski produkt, dzięki czemu ma strukturę otwartą i możliwa jest praktycznie nieograniczona adaptacja do potrzeb klienta w zakresie funkcjonalności jak i wyglądu graficznego. Do każdego systemu projektowana jest nieodpłatnie unikalna grafika nawiązująca do identyfikacji wizualnej zamawiającego.

 

Zastosowanie systemu informacji / rezerwacji sal daje wymierne korzyści:

 

  • Usprawnienie komunikacji wizualnej i przepływu informacji,
  • Umocnienie wizerunku nowoczesnej, innowacyjnej firmy lub instytucji,
  • Natychmiastowe dostarczenie informacji w różne punkty obiektu,
  • Oszczędność czasu m.in. poprzez integrację z popularnymi kalendarzami typu Lotus Domino, MS Exchange, Google Calendar itp. a także oszczędność kosztów związanych z publikacją informacji w sposób tradycyjny.

 

System Informacji o Salach - tablet przy sali

 

Tablet komercyjny

System oparty jest o profesjonalne tablety Android o przekątnej 10,1” (dostępne także inne rozmiary), przeznaczone do zastosowań komercyjnych, które m.in. mogą pracować w trybie ciągłym 24/7, wyposażone są w system mocowania VESA, posiadają system włączania/wyłączania o określonych porach, posiadają system zasilania PoE (Power over Ethernet), posiadają też gniazda opcji, itd.
Tablety te wyposażone są w paski LED, które z daleka mogą m.in. sygnalizować stan zajętości sali (zielone lub czerwone).
Najczęściej te tablety podłączane są do sieci LAN za pomocą skrętki, co umożliwia jednoczesne zasilanie poprzez PoE (Power over Ethernet). Alternatywą jest łączenie przez WiFi, ale wtedy należy do tabletów doprowadzić zasilanie.

 

Panel sterowania

Po zalogowaniu z dowolnego komputera w sieci LAN osoba upoważniona uzyskuje dostęp do “panelu sterowania”, który jest integralną częścią systemu. Panel umożliwia wprowadzenie określonej rezerwacji, jej edycję lub usunięcie, a także podgląd wszystkich innych rezerwacji w formie czytelnego diagramu.
Panel sterowania umożliwia także m.in.

  • ustalenie użytkowników systemu i haseł dostępu,
  • dodawanie i usuwanie sal,
  • edycję informacji o salach (nazwa, lokalizacja, itp.),
  • wprowadzenie, nowej rezerwacji, jej edycję lub usunięcie,
  • limitowanie dostępu do wybranych sal,
  • podgląd dotychczasowych rezerwacji z podziałem na sale (można dodatkowo wprowadzić także podział na piętra i ewentualnie budynki),
  • ustawienie różnorakich opcji działania systemu,

 

Integracja

W celu usprawnienia rezerwacji możliwa jest także integracja z popularnymi kalendarzami użytkownika, takimi jak np. Lotus Domino, Outlook Exchange, Google Calendar, itp. Po wpisaniu rezerwacji/wydarzenia w takim kalendarzu, rezerwacja sali w SIS nastąpi automatycznie.
Możemy także zintegrować nasz System Informacji o Salach z dowolnym systemem bazodanowym Klienta, do którego dostęp nie będzie zabezpieczony/zaszyfrowany.

Na ekranie głównym monitora przy sali (najczęściej o przekątnej 10" ale może być większy) wyświetlana jest informacja o tym kto aktualnie zajmuje salę oraz w jakich godzinach sala będzie zajęta. Informacja taka może mieć też formę graficzną, np. logo organizatora. Jeśli sala jest wolna wyświetlana jest stosowna informacja lub informacja nie jest wyświetlana w ogóle (zależy od decyzji klienta).
W obu przypadkach z określonym (w menu systemu) wyprzedzeniem pojawia się informacja o kolejnej zajętości.

 

Z ekranu głównego za pomocą przycisku na ekranie dotykowym można wybrać jeden z trzech dodatkowych pod-ekranów:

  • "KOLEJNE REZERWACJE" - wyświetlany jest harmonogram kolejnych rezerwacji danej sali,
  • "INNE SALE" - wyświetlane są aktualne wydarzenia na pozostałych salach obiektu,
  • "INFO" - wyświetlane są informacje o:
    - prowadzącym spotkanie i ewentualnie zaproszony osobach (dodatkowy przycisk),
    - pojemności sali oraz dostępnym na sali sprzęcie AV,
    - dodatkowe informacje: kalendarz z imieninami, prognoza pogody, kursy walut i wskaźników giełdowych.
    Zakres informacji na tej podstronie może być dostosowany do oczekiwań klienta i może to np. być harmonogram spotkania (może on też być przesunięty na ekran główny).

 

Uzupełnieniem systemu może być monitor wielkoformatowy montowany najczęściej w pobliżu recepcji, na którym wyświetlane są aktualne wydarzenia na wszystkich salach. W przypadku bardziej rozbudowanych systemów monitorów takich może być więcej, np. na każdym piętrze budynku lub w kluczowych miejscach.

 

System Informacji o Salach - monitor wielkoformatowy

 

Odmianą powyższego systemu jest System rezerwacji sal / gabinetów, przeznaczony dla przychodni lekarskich, gdzie dodatkowo istnieje m.in. możliwość dynamicznej zmiany statusu zajętości gabinetu lekarskiego - więcej »