Systemy Digital Signage

SYSTEMY DIGITAL SIGNAGE

Mianem Digital Signage określa się system dystrybucji treści multimedialnych o charakterze informacyjnym, promocyjnym lub rozrywkowym, takich jak:

  • zdjęcia,
  • filmy,
  • animacje Flash,
  • prezentacje PowerPoint,
  • strony HTML,
  • tekst: pasek informacyjny,
  • dźwięk: podkład muzyczny.

 

W dosłownym tłumaczeniu to „cyfrowe znaki”, określane też skrótem DOOH: „digital out of home” to system zarządzania przez sieć (LAN, internet) treścią (content) dla wielu, rozproszonych wyświetlaczy (monitory, infokioski, ekrany LED).

Treści te mogą być przekazywane z komputera na monitor za pomocą kabla lub za pomocą komputerowej sieci lokalnej (LAN) lub Internetu. W tym ostatnim przypadku monitory z odpowiednim playerem multimedialnym mogą być usytuowany w dowolnych miejscach na Świecie i zarządzane z jednego centralnego serwera.

 

system DS BrightAuthor

 

Różnorodne treści multimedialne wyświetlane są na monitorach wielkoformatowych najczęściej w kilku skalowalnych oknach.  Całością zarządza oprogramowaniem, które umożliwia również ustawienie terminu i czasu wyświetlania stosownych materiałów.

 

 

 

Player multimedialny zazwyczaj jest już wyposażony w stosowne oprogramowanie odtwarzające tzw. content, a dołączone w zestawie oprogramowanie instaluje się na zdalnym komputerze zarządzającym (np. BrightSign).